Saturday, June 5, 2010

Terhenti seketika

Terdetik seketika, beginikah remaja-remaja Islam hari ini?? lemah dengan nafsu sendiri. Nun jauh di sana, saudara-saudara seagama kita amat memerlukan pertolongan kita walaupun kita disini hanya mampu berdoa, kerana doa itulah senjata orang mukmin. Janji Allah itu pasti.

Apa yang ingin dibicarakan, perancangan awal ingin tadabbur alam. Tergendala seketika. Alhamdulillah rezeki Allah mencurah ke bumi. Subhanallah damai,tenang dan alhamdulillah sungguh indah nikmat ini. Namun penghayatan terhenti seketika, betulkah? Apa yang berlaku di tempat terbuka ini?

Tidak tahan dengan perbuatan sepasang couple di dalam kereta, lantas ana bersama sahabat bersiap keluar blok. Kami berdiri berhampiran kereta mereka. Alhamdulillah syukurillah Allah campakkan sedikit perasaan malu dalam diri mereka. Perbutan tidak bermoral yang sangat melampau terhenti. Akhirnya si lelaki berlalu pergi meninggalkan perempuan tersebut. Apa yang hendak dinyatakan disini ,beginikah keadaan remaja-remaja sekarang ?? Semoga Allah memberi hidayah pada mereka.

Menangis hati kecil melihat anak bangsa kian hilang maruahnya sedang kanak-kanak kecil di bumi palestin sedang berjuang mempertahankan Islam. Bangkitlah wahai jiwa-jiwa Islam, bersatu, berdoa terus berdoa, berjuang demi Islam. Janji Allah itu pasti ..

1 comment:

  1. salam...memang sedih melihat anak muda sekarang....banyak yang lalai dengan dunia semata-mata....dimanakah perasaan malu...kadang2 kita yang merasa malu buat mereka...adakah ini menunjukkan akhir zaman semakin hampir.!!!!!Ya Allah tempatlah kami pada golongan yang sedikit...Amin....

    ReplyDelete