Wednesday, October 6, 2010

Peluang

Alhamdulillah segala puji bagiNya kerana masih diberi kesempatan dan peluang disini.Mencari peluang walaupun diri ini sibuk dengan projek,asigment dan tugasan-tugasan yang telah diamanahkan.
Paling suka saat pulang kerumah. Kenapa? Sudah tentu dapat tadabur alam sewaktu dalam perjalanan pulang. Berkongsi hobi yang sama dengan seorang sahabat yang kian lama sudah tidak bertemu. Rindu padamu moga kita kan bersua jua nanti. Janji Allah itu pasti. Lebih kurang setengah jam perjalanan namun tidak terasa tatkala asyik menghayati keindahan ciptaanNya. Subahanallah.. Namun concentaration utama tidak dilupakan. Dua dalam satu. Suka waktu petang, saat melalui pantai terasa kerdil diri ini. Langit yang terbentang luas dihiasi lukisan-lukisan indah dan betapa agungNya kebesaranMu Ya Rabbi. Pokok-pokok yang tidak berhenti bertasbih memujiMu mengikut rentak angin yang bertiup. Damai, tenang... semuanya berkumpul menjadi satu.
Sahabat
Kekadang kita merasa lemah dan kepenatan melalui lorong ini
hujan panas yang silih berganti namun tidak semendung hati yang mengerti makna perjuangan
bersabarlah sahabat hari ini kita diuji namun adakah DIA membiarkan diri kita berterusan begini
Allah rindukan tangis & tawakal kita kerana kita cuma hambaNya yang seringkali melakukan khilaf
tetapi jangan pernah dalam hati kita merasa lemah & berputus asa kerana penguat kita adalah Allah....

semoga kita semua terus istiqamah dijalanNya

* syukran sahabat atas nukilan ini

p/s: semoga sahabat seperjuangan terus istiqamah dijalanNya. Ketahuilah sesungguhnya Allah menyediakan sesuatu yang indah buat para mujahid/ah disana nanti. Tabahkanlah hati saat melalui jalan-jalan yang berliku.wallahua'lam. =)

No comments:

Post a Comment