Tuesday, August 3, 2010

Ahlan wasahlan


Alhamdulillah tinggal beberapa hari sahaja lagi seluruh umat Islam akan menyambut kedatangan bulan yang mulia yakni bulan ramadhan. Dalam sibuk menjalani kehidupan sebagai seorang pelajar jangan dilupa tanggungjawab kita sebagai seorang muslim, Insyaallah .. Dalam diam dan tanpa disedari terfikirkah kita adakah cukup bekalan dan amalan kita yang akan kita bawa menujuNya nanti?? Fikirlah wahai sahabat sekalian. Kita yang masih diberi pinjaman nyawa ini berusahalah menjadi hamba yang terbaik disisiNya. Sama-sama kita memperingati antara satu sama lain dan sentiasalh muhasabah diri.
Firman Allah swt dalam surah al ashr : " demi masa.sesungguhnya manusia dalam kerugian kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan kebajikan serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran ".Wallahua'lam.

Kedatangan ramadhan memberi banyak peluang kepada kita semua. Bagi para peniaga rezeki mereka pada bulan ini melimpah ruah alhamdulillah. Namun usah dilupakan pada saudara-saudara kita yang lain. Bagi si anak kecil pula ajarlah, didiklah, dan latihlah mereka sejak kecil agar mereka terdidik sejak diawal usianya. Bukankah setiap ibubapa inginkan anak yang soleh dan solehah? Maka marilah kita jadikan ramadhan kali ini dan akan datang adalah ramadhan yang kita rindui dan nanti-nantikan. Ramadhan yang bakal menjelma ini ayuh sama-samalah kita bangkit dan cantikkanlah ia dengan ibadat-ibadat sunat.
* selamat menyambut ramadhan al mubarak buat sahabat-sahabat seperjuangan sekalian
~with love : shofwahasanah

No comments:

Post a Comment